Asimetriska stāja/ treniņu ieteikumi

Anatomija

Iesaisties, novērtē šo rakstu!

 

Tas, ka viena puse ķermeņa ir nedaudz savādāka, ir normāli, pat iekšējie orgāni, kauli, asinsrites sistēma nav simetriski sadalīta. Kaulu izmēri atšķiras gan garumā, gan diametrā, augšējās ekstremitātēs (rokās) vairāk, apakšējās mazāk, tas ir tas, ko nevaram mainīt bez ķirurģiskas iejaukšanās.

 

Mugurkauls turpretī ir tas, ko mēs varam locīt, jo tas nav viens vesels kauls, bet gan skrimšļu savienojums un ir svarīgi, lai tas novietots pareizi. Pareizs mugurkaula izliekums nodrošina pareizu kustību izpildījumu, simetriski novietotu ķermeni un ilgu kalpošanu, samazinot traumu iegūšanu. Nepareizu mugurkaula izliekumu var iespaidot kāju garumu asimetrija (virs 5 milimetriem),  mainot iegurņa augstumu.

 

Es nezinu vai ir veikti pētījumi, bet esmu pārliecināts, ka, ja ķermeni sadalītu uz divām daļām, viena būtu smagāka. Ne tikai muskuļu masas dažādības dēļ, bet arī iekšējo orgānu, kaulu un asinsrites sistēmas. Tieši mūsu iekšējās pasaules un ieradumu dēļ rodas muskuļu disbalanss (asimetrija).

 

Foto adaptēts no Blox.pl

Kas jāievēro, ja ir konstatēta mugurkaulā lokveida novirze no ķermeņa vertikālās ass (skolioze), bet gribu trenēties sporta klubā:

Es gan neieteiktu trenēties sporta klubos it sevišķi ar brīvajiem svariem, tiem, kam izliekums ir lielāks par 30 grādiem un ieteiktu visiem vismaz pirmos mēnešus trenēties trenera pavadījumā.

  • Jāizvairās no vingrojumiem, kas noslogo mugurkaulu ar spiedienu no augšas uz leju, tādiem kā pietupieni, izklupiens ar svaru, plecu muskulatūrai - grūšanas vingrinājumiem un vilkmes.
  • Muguras muskulatūras attīstīšanai izmantojiet galvenokārt trenažierus vai vingrojumus uz paklājiņa guļus stāvoklī, nevis vingrojumus ar brīvajiem svariem.
  • Dodiet priekšrocību vingrojumiem ar abām rokām vienlaicīgi, veicot simetriskas kustības, tādā veidā spēsit saskatīt un kontrolēt vienādu vingrojuma izpildījumu. Jānodrošina vienāda slodze uz abām ķermeņa daļām. Tāpēc iesaku labāk izmantot blokus un stieni, hanteles pagaidām atstājot malā.
  • Spogulis, neatņemams treniņa palīgs. Izpildot jebkuru vingrojumu ir jāpievērš uzmanība ķermenim, sākumstāvoklim, kādu ieņemat izpildot vingrojumu. Vingrojuma izpildes laikā ir jāpārliecinās, lai stāvoklis nemainās. Skatieties uz plecu līniju un uz roku augstumu vai tas ir vienāds. Izpildot vingrojumus guļus un sēdus ir jāpievērš uzmanību ķermeņa augšdaļai un apakšējai daļai, pievērsiet uzmanību kā ir novietotas kājas.
  • Muguras muskulatūras trenēšanai izvēlieties svaru, kuru spējat kontrolēt – uztaisīt pauzi noturot pretestību uz 2 sekundēm, jebkurā vietā kustības  amplitūdā.
  • Pārējām muskuļu grupām izvēlieties svaru, kuru spējat kontrolēt. Pievērsiet uzmanību pareizai tehnikai, tiklīdz sāksiet locīties, tas veicinās disbalansu.
  • Pēc treniņa obligāti veiciet statiskās stiepšanas vingrojumus mugurai, vismaz 10 sekundes noturot iestiepumu. 
Oskars Štāls
Oskars Štāls

FitnesaMentors.lv dibinātājs, treneris un veselīga dzīvesveida virzītājspēks

Foto adaptēts no Durbanchiro.co.za

 

Var arī būt, ka viens plecs ir vairāk vērsts uz priekšu vai atpakaļ, tā arī ir asimetrija un  tā var arī nebūt saistīta ar mugurkaula izliekumu frontālajā plaknē. To var novērst pareizi izpildot vingrojumus krūšu muskuļiem un muguras muskulatūrai, pievēršot uzmanību plecu joslas muskulatūrai. Izpildot vingrojumus plecu muskulatūrai, jāieņem vienāds, pareizs plecu stāvoklis, lai nerastos disbalanss starp pleciem, dažādi attīstoties plecu muskulatūrai.

 

Gribas spēks ir pats galvenais, kam nevajag cīnīties pretim, tas ir spēcīgākais motivātors ceļā uz panākumiem un nevienam nav tiesības to atņemt, nevienam.  

Oskars Štāls

Oskars Štāls

Sertificēts fitnesa treneris ar pieredzi stājas uzlabojumu ieteikumos treniņu procesā

Novērtē, ļauj mums pilnveidoties

0 Komentāri

Izsaki savu viedokli!

Lūdzu autorizējies, lai pievienotu komentāru!


Autorizēties
Pēdējie tweeti
  • @FitnesaMentors: Kamēr putniņi sāk čivināt par pavasari, mēs - par aktīvu pavasari. Tagad un turpmāk par to, lai #TrenējiesGudri http://t.co/s39m1IkcUv
    04 Feb
Kontakti
  • Adrese: Rīga, Valguma iela 21
  • Tālrunis: 26336345
  • E-pasts: sadarbiba@fitnesamentors.lv
  • Darba laiks: 9:00 - 19:00
Sadarbība

Uzņēmumiem

Pašvaldībām  

Speciālistiem  

Treneriem

Profesionāļiem

Entuziastiem   

Vēlos sazināties

Piesakies jaunumiem (rakstīsim reti un saturīgi)

Par
FitnesaMentors.lv ir interaktīvs portāls ar mērķi uzlabot fitnesa industrijas pakalpojumu kvalitāti.
©2015-2016 Visas tiesības pieder fitnesamentors.lv Seko mums