Ieliekta mugura/ treniņu ieteikumi

Anatomija

Iesaisties, novērtē šo rakstu!

Ieliektās muguras pazīmes:

 

·  Palielināta jostas daļas lordoze (pārāk liels izliekums jostas daļā)

·  uz priekšu izvirzīts vēders

·  nedaudz samazināta kakla daļas lordoze

 

Galvenokārt problēma šajā gadījumā ir vāja vēdera muskulatūra - jātrenē vēdera prese, akcentu liekot uz dziļajiem vēdera muskuļiem.

 

Šī ir viena no pirmajām lietām, kas jārisina sievietēm pēc grūtniecības, kad muguras muskulatūra tika pārpūlēta un vēdera muskulatūra izstiepta. Bērns prasās uz rokām, grib, lai samīļo un pašai arī gribas samīļot mazo, bet ir jādomā par muguru un tāpēc ir jāattīsta vēdera muskulatūra. Jāatjauno korsetes efekts, kad mugurkaula jostas daļu notur gan vēdera, gan muguras muskulatūra.

 

Foto adaptēts no Buzzle.com 

 

Man arī ir nedaudz ieliekta mugura, bet tas nav dēļ vājas vēdera muskulatūras, bet gan dēļ lielas slodzes uz muguras jostas daļu un nepareizi iemācītas taisnas muguras stāvokļa ieņemšanas. Man mācīja, taisna mugura ir tad, kad mugura ir ieliekta un dibens gaisā, tādā veidā izpildot vingrojumus, kuros jānotur taisna mugura, visa slodze ir uz muguras muskulatūru, kas ir nepareizi.

Pareizi. Jātur sasprindzināta gan muguras, gan vēdera muskulatūra un tad arī ir taisna mugura, nevis ieliekta, jāveido tāda kā korsetīte ap mugurkaulu, tas pasargās muguru no traumām.

 

Tagad izpildot vingrojumus cenšos turēt sasprindzinātu vēdera muskulatūru, sevišķi svarīgi tas ir izpildot tādus vingrojumus kā vilkmi, stieņa vilkšanu pie vēdera, pietupienus. Būtu labi izpildīt vingrojumus bez krekla, jo tad var redzēt kā vēders ir atslābis un tas arī vizuāli neizskatās labi. Bieži ir tā, ka trenējoties iepriekšējā dienā, domāju pie sevis:

„Rīt jātrenē mugura, jāatceras turēt sasprindzinātu vēderu”.

 

Pēc treniņa ir svarīgi veikt statiskos stiepšanas vingrojumus mugurai, it īpaši jostas daļai, noturot iestiepumu vismaz 10 sekundes.

 

Domājot par vēdera muskuļu trenēšanu, Jūs domājat arī par muguru. Saudzējiet muguru - trenējiet vēdera presi, neaizmirstiet tieši par dziļās muskulatūras trenēšanu.

 

 

Oskars Štāls

Oskars Štāls

FitnesaMentors.lv dibinātājs, sertificēts fitnesa treneris 

Novērtē, ļauj mums pilnveidoties

0 Komentāri

Izsaki savu viedokli!

Lūdzu autorizējies, lai pievienotu komentāru!


Autorizēties
Pēdējie tweeti
  • @FitnesaMentors: Kamēr putniņi sāk čivināt par pavasari, mēs - par aktīvu pavasari. Tagad un turpmāk par to, lai #TrenējiesGudri http://t.co/s39m1IkcUv
    04 Feb
Kontakti
  • Adrese: Rīga, Valguma iela 21
  • Tālrunis: 26336345
  • E-pasts: sadarbiba@fitnesamentors.lv
  • Darba laiks: 9:00 - 19:00
Sadarbība

Uzņēmumiem

Pašvaldībām  

Speciālistiem  

Treneriem

Profesionāļiem

Entuziastiem   

Vēlos sazināties

Piesakies jaunumiem (rakstīsim reti un saturīgi)

Par
FitnesaMentors.lv ir interaktīvs portāls ar mērķi uzlabot fitnesa industrijas pakalpojumu kvalitāti.
©2015-2016 Visas tiesības pieder fitnesamentors.lv Seko mums