Plakanā mugura / Treniņu ieteikumi

Anatomija

Iesaisties, novērtē šo rakstu!

 

 

 

Plakanās muguras pazīmes:

 

 

·  samazināti mugurkaula izliekumi (taisna mugura);

·  plakans krūšu kurvis, izvirzīts uz priekšu;

·  galva noliekta uz priekšu;

·  Pleci pa daudz atvilkti atpakaļ;

·  Lāpstiņas atvirzītas no mugurkaula

 

 

 

 

 

 

 

 

Plakanā mugura var būt  krūškurvja vai jostas daļā, vai abās divās.

 

Krūškurvja daļā:

 

Pleci ir pārlieku atpakaļ, tas ir pretēji apaļajai mugurai. Muguras, plecu aizmugurējā daļa un trapeces muskulatūra ir pārāk saīsināta, bet krūšu daļa - izstiepta.

Izpildot vingrojumus muguras muskulatūrai, svarīgākais ir izstiepšanas stāvoklis, kad rokas ir taisnas, kārtīgi izstiept muguras muskulatūru noapaļojot muguru.

Izpildot krūšu muskuļu vingrojumus (galvenokārt spiešanas), ieņemt pareizu  plecu stāvokli, pavisam nedaudz tos izvirzot uz priekšu.

  • Koncentrēties uz kustības beigu daļu, iztaisnot pilnībā rokas un sasprindzināt krūšu muskuļus.
  • Pēdējā atkārtojumā, kad rokas ir taisnas, noturēt krūšu muskuļu sasprindzinājumu uz 3 – 5 sekundēm.

Šāds krūšu muskuļu vingrojuma izpildījums palīdzēs saīsināt krūšu muskuļus.

 

Jostas daļā:

 

Jostas daļā, kur vajadzētu būt izliekumam (lordozei) uz priekšu, šajā gadījumā tā nav, vai tas ir neliels. Tātad tas ir jāizveido, jāsaīsina muguras jostas daļas muskulatūra, kas atbild par muguras iztaisnošanu (atliekšanu).

To var izdarīt izpildot tādus vingrojumus, kā muguras atliekšana uz speciālā sola vai guļot uz grīdas, izpildot vilkmi stājā, kā arī pareizi izpildot pietupienus.

 

  • Pēc treniņa ir svarīgi veikt statiskos stiepšanas vingrojumus mugurai, noturot iestiepumu vismaz 10 sekundes.

 

Ideālam rezultātam būtu nepieciešams saskaņot sporta kluba trenera izveidoto treniņu plānu ar fizioterapeita ieteiktiem vingrojumiem.

Oskars Štāls

Oskars Štāls

Sertificēts fitnesa treneris un veselīga dzīvesveida kustības entuziasts

Novērtē, ļauj mums pilnveidoties

0 Komentāri

Izsaki savu viedokli!

Lūdzu autorizējies, lai pievienotu komentāru!


Autorizēties
Pēdējie tweeti
  • @FitnesaMentors: Kamēr putniņi sāk čivināt par pavasari, mēs - par aktīvu pavasari. Tagad un turpmāk par to, lai #TrenējiesGudri http://t.co/s39m1IkcUv
    04 Feb
Kontakti
  • Adrese: Rīga, Valguma iela 21
  • Tālrunis: 26336345
  • E-pasts: sadarbiba@fitnesamentors.lv
  • Darba laiks: 9:00 - 19:00
Sadarbība

Uzņēmumiem

Pašvaldībām  

Speciālistiem  

Treneriem

Profesionāļiem

Entuziastiem   

Vēlos sazināties

Piesakies jaunumiem (rakstīsim reti un saturīgi)

Par
FitnesaMentors.lv ir interaktīvs portāls ar mērķi uzlabot fitnesa industrijas pakalpojumu kvalitāti.
©2015-2016 Visas tiesības pieder fitnesamentors.lv Seko mums