X - veida kājas - ko ņemt vērā treniņos

Anatomija

Iesaisties, novērtē šo rakstu!

Šāda veida kāju izliekums ir vairāk sastopams daiļā dzimuma pārstāvēm. Tas atgādina stāvokli, kad ļoti gribas uz tualeti pa maziņam. Pēc maniem novērojumiem, X- veida kāju forma bieži sastopama cilvēkiem ar lieko svaru. Nereti pie šādas kāju formas ir novērojams, ka pēdas tiek liktas uz iekšu. Pretēji O veida kāju formai, X veida kājām attīstītāka ir kāju ārējās daļas muskulatūra.

 

Izšķir trīs pakāpes X- veida kājām, kuras nosaka izmērot attālumu starp potītēm:

  • 1. pakāpe: 1-2 cm - neliels  
  • 2. pakāpe: 3-4 cm - vidējs   
  • 3. pakāpe: Virs 5 cm - stiprs

Foto: site-for-girls.ru  Foto: aliexpress.com

 

X veida kājas ir traumatiskākas nekā  cita veida kāju formas. Ceļu locītavā mainās slodzes sadalījums, pieaug slodze ceļa ārējā daļā (1) un samazinās slodze ceļa iekšējā daļā (2). Tas ir pretēji O veida kājām.

   

 

X veida kājas rada daudz lielāku disbalansu ceļa locītavā, tāpēc tās ir daudz traumatiskākas. Pie šādas kāju formas tiek pārslogota ceļa ārējā daļa, bojāts ārējais menisks, skrimslis un izstieptas iekšējās saites un saīsinātas ārējās. Tas ir tikai laika jautājums, kad sāks rasties nopietnas problēmas ceļa locītavās.

 

 

PĒDAS

 

Dēļ X - veida formas, tiek mainīts pēdas novietojums uz zemes, veidojot plakano pēdu, velve ir noslīdējusi uz leju. Apskatot Ahileja cīpslu ir redzams ka pēda pagriezusies uz āru. Slodze ir uz pēdas iekšējo daļu, tādējādi tas maina slodzi arī uz pēdas locītavu.

Foto: 123cha.com

 

 

 

 

KO DARĪT FITNESA KLUBĀ?

 

  • Tiek, kam ir X- veida kājas, attīstītāka ir kāju muskulatūras ārējā daļa, tātad jāattīsta iekšējā. Izpildot vingrojumus kājām, vērsiet pēdas uz sāniem;
  • Veicot pietupienus, ceļus laidiet platāk par pēdām.
  • Atcerieties pēdas rāda virzienu ceļiem.
  • Neaizmirstiet par ikru muskulatūru, attīstiet tās iekšējo daļu.
  • Nav ieteicams izpildīt izklupienus, jo tie rada pārāk lielu slodzi uz kāju locītavām.
  • Soļojot, skrienot, braucot ar riteni, ceļiem jāiet platāk par pēdām.

 

Atceries, ar nepareiziem treniņiem un neprecīzi noteiktu veselības stāvokli, iespējams padarīt situāciju sliktāku. Iesaku pirms došanās uz fitnesa klubu apmeklēt fizioterapeitu.

 

#TrenējiesGudri

Oskars Štāls

Oskars Štāls

Sertificēts fitnesa treneris

Novērtē, ļauj mums pilnveidoties

0 Komentāri

Izsaki savu viedokli!

Lūdzu autorizējies, lai pievienotu komentāru!


Autorizēties
Pēdējie tweeti
  • @FitnesaMentors: Kamēr putniņi sāk čivināt par pavasari, mēs - par aktīvu pavasari. Tagad un turpmāk par to, lai #TrenējiesGudri http://t.co/s39m1IkcUv
    04 Feb
Kontakti
  • Adrese: Rīga, Valguma iela 21
  • Tālrunis: 26336345
  • E-pasts: sadarbiba@fitnesamentors.lv
  • Darba laiks: 9:00 - 19:00
Sadarbība

Uzņēmumiem

Pašvaldībām  

Speciālistiem  

Treneriem

Profesionāļiem

Entuziastiem   

Vēlos sazināties

Piesakies jaunumiem (rakstīsim reti un saturīgi)

Par
FitnesaMentors.lv ir interaktīvs portāls ar mērķi uzlabot fitnesa industrijas pakalpojumu kvalitāti.
©2015-2016 Visas tiesības pieder fitnesamentors.lv Seko mums