FitnesaMentors.lv dibinātāja stāsts - sistēma ir jāmaina

Intervijas

Iesaisties, novērtē šo rakstu!

Es esmu praktiķis, nekad neesmu piekritis veiksmes sistēmai 33,34% darbs, 33,33% uzturs, 33,33% atpūta. Es esmu vienmēr uzskatījis, ka vismaz 60% ir smags darbs, ar ko tu pierādi, ka Tu gribi būt labāks, spēcīgāks, ātrāks, muskuļaināks un ka tu to esi pelnījis un tikai tad  ir  20% uzturs un 20% atpūta. Ja tu nepierādi treniņa laikā, režīmā, ka tev vajag, lai muskuļi aug,  kļūst spēcīgāki, tad kāpēc tiem augt, ja tu ēd un atpūties? Nē, tie neaugs. Tehnika ir ļoti svarīga, jo tu parādi, kur un kā muskulim augt. Kad tu esi veicis kārtīgu darbu ar muskuli, muskuļiem, tad tu tos pabaro, ļauj atpūsties un tad gaidi to maģiju, kad muskuļi augs. Tev vienmēr ir jādomā, ko labu tu darīsi ar to spēku un  muskuļu masu, tas stimulēs tos augt.

 

Es atceros,

kad bērnībā gāju no veikala ar mammu un mēs nesām smagus maisus,

es domāju, ka kādu dienu es būšu tik spēcīgs,

ka nesīšu tos visus un viņai būs brīvas rokas.

 

Es vairāk esmu vecās kultūristu skolas piekritējs, arī vizuāli man vairāk patīk 70., 80. gadu kultūristi. Kā es skatos, ja tajos laikos kultūristi lietoja aizliegtos preparātus, lai varētu tik intensīvi, ilgi trenēties, kā viņi to darīja, tad tagad to dara, lai varētu mazāk trenēties. Kā viens Latvijas kultūrists man teica, pēc īsa, viegla treniņa: „Lielie puiši aug mājās”, un aizgāja uz dušu, kamēr es paliku un trenējos vēl kādu stundu.

 

Esmu mēģinājis trenēties pēc veco kultūristu treniņa programmām, grūti, ilgi (2-2,5 stundas), manuprāt, bez vismaz kārtīga uzturu bagātinātāju kompleksa, neiespējami. Tagadējās treniņa metodes, kas ir 45 – 75min, ir daudz efektīvākas un cilvēkam piemērotākas. Es, kā praktiķis esmu no tiem, kas maina un izmēģina dažādas treniņa metodes, nevis tikai lasu un no komentāriem spriežu par tās efektivitāti.

Esmu no tiem retajiem, kuri uz zāli staigā ar sastādītu treniņa programmu un pierakstu kladi, kurā pierakstu visu treniņa procesu.

 

 

Trenēšanos bez plāna es uzskatu par neracionālu,

neizplānotu treniņa procesu, kas nevar nest rezultātu.

Treniņa process sākas ar mājās sastādītu treniņa plānu (programmu),

tad treniņa procesā tu pēti un labo to, padarot pēc iespējas efektīvāku.

 

Vizualizācija, tā arī ir ļoti svarīga, jo tas ir tas, kas liek muskuļiem augt, tāpēc ir labi trenēties ar tiem, kas ir daudz spēcīgāki, muskuļaināki. Nedomājiet, par to kā viņi to panākuši. Brīdī, kad Jūs sev pasakāt, kad viņi to panākuši tikai lietojot kaut ko aizliegtu, Jūs zaudējiet visu efektu, Jūs sūtiet sev signālu, ka tas nav izdarāms, kaut ko nelietojot.  Jūs pats sevi ieliekat neveiksmes aplī, no kura Jūs varat sevi izvilkt tikai psiholoģiski ar sevi strādājot vai arī sākot lietot to pašu. Skatieties uz viņiem un sakiet sev, ka tas ir iespējams. Viņi taču to var izpildīt, kas es sliktāks? Ir tikai smagi jāstrādā un to, ka viņš kaut ko lieto, aizvietojiet ar gudrāku un cītīgāku treniņa metodi, atdevi it visā, tai skaitā uztura pilnveidē un atpūtā.

 

18 gadu vecumā  es, ar savu 76 kg svaru, tupos ar 140 kg uz desmit reizēm, veicot pilnos pietupienus, kad gūžas atsitas pret papēžiem, katru atkārtojumu domājot, ja esmu pietupies un piecēlies vienreiz, kāpēc lai es to neizdarītu otrreiz, un kad jau pietupos 8 reizes, un vēl 2 palika, kas tas ir salīdzinot ar 8, kuras jau esmu paveicis.

Man patika trenēt kājas, jo spēju strādāt ar pilnu atdevi. Vienreiz gan Dānijā es paliku sēžot ar 140 kg uz muguras, viens pats zālē un domāju, kā tikt laukā no nepatīkamās situācijas. Tad es izdomāju, ka noliekšos uz priekšu un tad strauji liekšos atpakaļ un aizmetīšu stieni prom aiz muguras, bet kad es liecos uz priekšu, tad stienis pārripoja pāri galvai. Kādu diennakti es staigāju, domājot vai esmu dzīvs, tās sajūtas bija dīvainas. Tagad tās ir patīkamas atmiņas, es cīnījos līdz galam, ar 100% atdevi.

 

Problēma, kad tādas lietas notiek, tās rada psiholoģiskas traumas, kopš tās reizes es vairākas reizes pārdomāju, vai varēšu piecelties, kas mani padarīja vājāku. Esmu no tiem, kas pieradis trenēties viens un paļauties tikai uz sevi. Man nebija iemācīta pareiza pietupienu tehnika, tāpēc man ar laiku sāka sāpēt ceļi un tagad es cīnos nevis ar svaru, bet ar tehniski pareizu vingrojumu izpildes tehniku.

 

Pēc personīgā trenera kursiem Anglijā, es sāku vairāk domāt par pareizu vingrojuma izpildes tehniku, nevis tikai koncentrēties uz atdevi un spēka pielietojumu piegājienā. Kopš tā laika es sāku censties trenēties gudri, nevis agresīvi un nonācu pie secinājuma, ka tā ir daudz vieglāk un efekts ir tāds pats. Tagad es cenšos apvienot abus - pareizu tehniku un spēku. Man gan vairs nav testosterons tik augstā līmenī, to es iznīcināju 4 gadus strādājot Anglijā pa naktīm, bet es cenšos to atgūt.

 

Es gribu,

Lai man un Jums, uztura speciālisti pierāda, cik svarīgs ir uzturs, ne tikai tas, ko tu ēd, bet arī kad un kādās kombinācijās. Balstoties uz to, sastādīt sev uztura plānu un pārliecināties par rezultātu.  

Nav tā, ka es nesekoju līdzi savam uzturam. Bija laiks, kad es esmu pat nakts vidū cēlies un dzēris olbaltumvielu kokteili, no kā vienīgais rezultāts, ko es redzēju un jutu, bija uzpūsts vēders un gāzes. 

 

Es gribu,

lai sporta laboratorijas pierāda un parāda savu vērtību, ko speciālisti spēj noteikt, kā mēs varam uzlabot savus treniņā sasniegtos rezultātus.

 

Es gribu,

lai Jūs šeit saņemat atbildes uz jautājumiem, kas jums rodas treniņu procesā vai to uzsākot.

 

Es gribu,

lai Jums šeit ir pieejami adekvāti padomi, kas ļaus sasniegt Jūsu mērķus. Mans mērķis ir cīnīties par to, lai būtu pieejama objektīva informācija un palīdzība, kas man bija tik ļoti nepieciešama, kad es vēlējos un startēju sacensībās kultūrismā.

 

Ir pagājuši 10 gadi, es uzskatu, ka tagad es būtu tādā pašā situācijā, kādā biju iepriekš, jo latviešu valodā par trenēšanos, uzturu ir tik maz pieejamu resursu. Kā lai tu sasniedz mērķi, ja tu nezini kā? Tev jāsēž internetā, ārvalstu mājas lapās vai jālasa ārvalstu žurnāli un grāmatas, Lietuva un Igaunija jau sen ir priekšā, viņiem viss kas saistīts ar fitnesu ir daudz attīstītāks un cilvēkiem pieejamāks.

 

Latvijā  fitness pastāv  ar domu individuāli nopelnīt, ka tik vairāk un katrs domā par sevi, bet nozare kā tāda, Jūsu veselība nav nevienam svarīga. Treneris gaida, ka Jūs pats trenēsieties un Jums nekas nesanāks, tad viņš būs kā glābējs. Fizioterapeits, ka iegūsiet traumu. Un nevienam jau arī nav atbildības par Jūsu veselību, ja nu vienīgi morāle, mums ir demokrātiska tiesu sistēma. Tagad nesen vienā sporta klubā nomira cilvēks, nedzirdēju, ka kāds izteiktu līdzjūtību, tikai runājot ar treneriem klausījos, ka viņš ievērojis nepareizu trenēšanās režīmu, pārpūlējies, bet ne līdzjūtību. Pat es to dzirdot uzņēmos morālu atbildību, tāpēc ka nebiju paspējis atklāt šo mājas lapu,  un rakstu par kardio vingrojumu nozīmi. Sporta klubos ir pat treneri, kas strādā bez atbilstošas sertifikācijas, paprasiet kāda sertifikācija ir Jūsu trenerim.

Vai arī apskatieties sertificēto treneru sarakstu ŠEIT

Ir pat zāles, kurās treneri neprot valsts valodu, uz Jums skatās un acis bola, it kā Jūs būtu marsietis, nerunājot par to kādā valodā tiek vadītas grupu nodarbības.  

Šeit nav runa par tādām detaļām, bet par to, ka sistēmu iespējams labot tikai tad, ja ir zināms, kādai tai jābūt. Ja cilvēki, nevis pacieš nepilnības un sapņo, ka varētu būt labāk, bet iestājas par to, kādiem jābūt treneriem, pakalpojumiem, iekārtām, informācijai, tad pasaule būtu labāka.

 

Mani raksti:

 

Veidoju rakstus izmantojot pierakstus, mācību materiālus no mācībām un semināriem, programmām, kurās esmu ņēmis dalību, grāmatām, objektīviem interneta resursiem un tam visam pievienojot savu pieredzi, es visu analizēju un rakstu tikai to, kam piekrītu vai pievienoju savu komentāru. Veidojot rakstus, es arī pats mācos, jo saprotu labāk tās lietas, kuras agrāk neizpratu līdz galam vai nebiju tajās tik nopietni iedziļinājies. Es ceru, ka tuvākajā laikā es spēšu atrast sadarbībai motivētus profesorus, speciālistus,  ar kuru starpniecību veidosim vēl kvalitatīvākus, nopietnākus un saturīgākus rakstus.

 

Mans viedoklis:

Ja ar tevi viss ir fiziski kārtībā, tad tas ir tavs pienākums pret sevi un savu veselību nodarboties ar sportu.

Oskars Štāls

Oskars Štāls

Sertificēts fitnesa treneris un veselīga dzīvesveida entuziasts

Atslēgas vārdi: Intervijas Treniņi

Novērtē, ļauj mums pilnveidoties

0 Komentāri

Izsaki savu viedokli!

Lūdzu autorizējies, lai pievienotu komentāru!


Autorizēties
Pēdējie tweeti
  • @FitnesaMentors: Kamēr putniņi sāk čivināt par pavasari, mēs - par aktīvu pavasari. Tagad un turpmāk par to, lai #TrenējiesGudri http://t.co/s39m1IkcUv
    04 Feb
Kontakti
  • Adrese: Rīga, Valguma iela 21
  • Tālrunis: 26336345
  • E-pasts: sadarbiba@fitnesamentors.lv
  • Darba laiks: 9:00 - 19:00
Sadarbība

Uzņēmumiem

Pašvaldībām  

Speciālistiem  

Treneriem

Profesionāļiem

Entuziastiem   

Vēlos sazināties

Piesakies jaunumiem (rakstīsim reti un saturīgi)

Par
FitnesaMentors.lv ir interaktīvs portāls ar mērķi uzlabot fitnesa industrijas pakalpojumu kvalitāti.
©2015-2016 Visas tiesības pieder fitnesamentors.lv Seko mums