Tievē mājās. Īstā slodze un īstie palīgi

Treniņi

Iesaisties, novērtē šo rakstu!

Kad lēmums par tievēšanu, veselīgu dzīvesveidu un jaunu uztveri ir pieņemts, atliek uzsākt aktivitātes. Mūsdienās laika vai naudas trūkums, mazs bērns vai ierobežota vieta nav aizbildinājums nesportošanai, jo pateicoties mūsu maģiskajiem ķermeņiem, kas spēj tievēt un sadedzināt kalorijas miljoniem dažādu veidu, mums paveras plašas izvēles iespējas, kā tievēt arī mājās.

 

Pirms sāc tievēt!

 

  1. Izlasi mūsu rakstu par tievēšanas galvenajiem noteikumiem, tie palīdzēs sasniegt mērķi
  2. Brīdini savus mīļos, ka šodien sāc jaunu dzīvi, ka esi to apņēmies un, ka vēlies, lai Tevi atbalsta. Saprotoši apkārtējie ir viens no svarīgākajiem tievēšanas procesa noteikumiem. Tāpēc ideāli, ja veselīgu dzīvesveidu uzsākat visi kopā, tas atvieglos tādu noteikuma ievērošanu, kā neturpināt pirkt neveselīgus kārumus vai skatīties televizoru tad, kad otrs koncentrējas uz treniņu mājās.
  3. Psiholoģiskā noskaņošanās ir svarīga ne tikai, lai jebko mainītu savā dzīvē, bet arī, lai sūtītu ķermenim pareizos signālus mērķa sasniegšanai. Slodzes laikā Jums pie sevis jādomā, „es tagad tievēju”, tādā veidā Jūs sūtīsiet savam organismam signālu, ko Jūs vēlaties panākt ar Jūsu fizisko aktivitāti.
  4. Ieplāno laiku sev. Kad būs tas brīdis, kad vari nesteidzoties veidot savu ķermeni - agras rīta stundas vai vēli vakari.  Konkrēta laika noteikšana palīdzēs turēties pie plāna.
  5. Esi gatavs/a mainīt ierasto dzīves ritmu, uzturu, domāšanu. Ja spogulis ziņo par liekā svara eksistenci, jāsaprot, ka pie tā novedis līdzšinējais dzīvesveids. Tāpēc, lai mainītu svaru, ir jāmaina sistēma ilgtermiņā.

 

 

 

Kā tievēt mājās?

 

#Divi zaķi ar vienu treniņu jeb pedantiskais tievētājs.

 

Protams, ja liekie kilogrami uzkrājušies ne tikai no šīs ziemas, tad ar ikdienas mājas tīrīšanu nepietieks, taču pārvēršoties par pedantu, iespējams zaudēt vairāk, nekā tikai putekļus.

Nopērciet pulsometru un tīriet māju/ dzīvokli, cenšoties nodrošināt  pulsu 60- 70% no maksimālā pulsa, tādā veidā Jūs iegūsiet tīru, kārtīgu vidi ap sevi, ko arī novērtēs citi, un zaudēsiet lieko svaru. Ātrā tīrīšana 5 minūtes pirms ciemiņu atnākšanas šoreiz nestrādās, slodzei jābūt vismaz 30 - 45 min ilgai.

Lai vairāk noticētu tīrīšanas spēkam, atspoguļojam patērētās kalorijas, veicot mājas darbus.

 

#Tavs mājas treniņu draugs Youtube

 

Fitnesa industrijas paplašināšanās youtube kanālā, paver arvien plašākas iespējas notievēt mājās.  Jūs varat atrast kādu no pieejamiem video youtube.com un vingrot pie tiem.

 

Atceries, lielākā daļa grupu treniņu un Youtube veidotie video ir ar augstas intensitātes slodzi, palielinot pulsu līdz prātam neaptveramiem apmēriem. Svarīgi trenēties tā, lai pulss nepārsniedz 60 - 70% no maksimālā, samaziniet tempu, elpojiet dziļi, nepildiet vai samaziniet atkārtojumu skaitu tiem vingorjumiem, kuriem ķermenis vēl nav sagatvots.

 

 

Kā atrast optimālo Youtube treniņu video?

 

Lai gan dvd formāta pastāv miljoniem fitnesa programmu, kuras iespējams pasūtīt arī uz Latviju, bezmaksas pieejamie video vienmēr rada lielāku kārdinājumu, un kas gan var būt labāks, kā pazaudēt tauciņus, neiztērējot liekus līdzekļus. Bet tieši tāpēc, ka ne viss, kas ir par brīvu, ir labs un youtube video var pievienot pat piecgadīgā kaimiņiene Ilze, ir jābūt īpaši vērīgiem, izvēloties treniņu Youtube.  Lai gan Latvijas treneri ir aktīvi, angļu valodā pieejamie video šobrīd ir pieejami stipri plašākā skaitā un dažādībā. Te daži mūsu ieteikumi, meklējot savu īsto un vienīgo:

 

#1 Izpēti, kas ir konkrētās programmas veidotājs vai kas rāda vingrojumus. Ideālā variantā tam jābūt sertificētam un pieredzējušam fitnesa instruktoram.

#2 Neuzķeries uz slavenībām. Liela daļa uz svara zaudēšanu aicinošie video kā mārketinga āķi izmanto slavenības( piem.Victoria secret modeles) un lai gan viņas izskatās labi un treniņu programmu ir izstrādājis profesionāls treneris, vingrojumi bieži vien var tikt parādīti nepareizi.

#3 Pirms treniņa sākšanas, patin uz priekšu video pa daļām, iepazīsties ar to, lai redzi uz ko paraksties- vai varēsi izpildīt visus redzamos vingrojumus, vai tie Tev vispār patīk?

#4 Iesildīšanās un atsildīšanās ir svarīga treniņu sastāvdaļa, ja konkrētais video to neiekļauj, tad Tev papildus jāmeklē arī šie video ( Warm up un Cool Down).

#5 Video atvieglotā versija. Ideālos treniņu video treneris vai viņa asistents grūtāku vingrojumu laikā parāda arī konkrētā vingrojuma alternatīvo versiju, tad ja esi iesācējs. Tas nenozīmē, ka pildot citu versiju Tev jājūtas sliktāk. ( angliski atsauces uz to meklē kā: modified version)

#6 Netici pārspīlējumiem. Zaudē 20 kg divās nedēļās vai tikai 5 minūtes un Tu esi tievs. Arī izvēloties video ir jābūt racionāliem, viss labais nāk pamazām.

#7 Vai ir nepieciešams papildus ekipējums- hanteles, paklājiņš? Ja bez paklājiņa Tu vēl teorētiski vari iztikt un hanteļu vietā izmantot pudeles, tad citi video var prasīt arī citus palīglīdzekļus. Pārbaudi vai Tev tie ir. Labā ziņa: šobrīd aktuālie vingrojumi ir bez palīglīdzekļiem, izmantojot pašu ķermeņa svaru.

#8 Palasi komentārus. Jā jā, lai gan klasiski komentāri nemēdz būt objektīvi un lielākā daļa no skatītājiem sajūsmināsies par treniņu, taču ja redzi vairākus komentārus, kas objektīvi apšauba šādi izpildīta vingrojuma pareizību, varbūt arī Tev to nevajadzētu izvēlēties.

#9 Piemēro treniņu savai sagatavotībai. Neskatoties uz augstu pašvērtējumu un  vēlmi zaudēt vairāk lieko kilogramu, treniņi ir jāpilda atbilstoši tam, cik trennēts esi. Ja tik tikko esi sācis trenēties meklē video ar norādi- begginers jeb iesācēji, vēlāk varēsi pāriet uz intermediate vai pat advanced( pieredzējušo) līmeņiem.

10 # Netēlo varoni. Ja trenējies, tad trenējies līdz galam, taču youtube video nav radīti individuāli Tev. Ja Tev ir liekais svars, vai problēmas ar ceļiem, nevajadzētu izpildīt lēkšanas vingrojumus. Piemēram, ja video tiek izpildīti pietupieni ar palēcieniem,tad izpildi tikai pietupienus, vai, ja redzi, ka kāds vingrojums nav pa spēkam vai slodze šķiet par lielu, tā vietā, lai turpinātu, pasoļo vai izpildi vieglāku vingrojuma variāciju.

 

11#  Iekļauj spēka, stiepšanās, izturības vingrojumus. Nekoncentrējies tikai uz vienu muskuļu grupu. Lai notievētu, tev jātrennē viss ķermenis. Full body workout it is*

 

 

Mūsu favorītvideo:

 

 

Kardio treniņi

Viena no tievēšanas iespējām ir doties lēnā skrējienā vai vēl labāk ātrā soļošanā, pie pulsa 60 - 70% no maksimālā. Soļošana, ne tikai neliks iesākumā palikt bez elpas, bet ir daudz saudzīgāka Jūsu kāju locītavām.

 

 

Nošokē ķermeni

 

Pa nedēļu ir nepieciešama arī intensīvāka slodze, kas ir 75 - 90 % no maksimālā pulsa, tas liek organismam saprast un stimulē to, pie dažādām slodzes intensitātēm izmantot dažādus enerģijas resursus, tagad tas izmantos kā enerģijas avotu glikogēnu, kas atrodas Jūsu muskuļos un aknās. Lai ātrāk  atbrīvotos no liekajiem kilogramiem zemas intensitātes slodzes Jūs varat izpildīt kaut vai katru dienu, tad augstas - ieteicams 2-3 reizes nedēļā. Jūs varat izpildīt tos pašus youtube.com  atrodamos video vai arī paskriet, bet ar augstāku intensitāti.

 

Pēc augstas intensitātes slodzes ir nepieciešams samazināt slodzi un 10 minūtes noslogot sevi tā, lai pulss būtu 60 – 70% no maksimālā, tādā veidā jūs atbrīvosieties no laktāta (pienskābes), kas radās aukstas intensitātes slodzes laikā.

 

 

 

 

DISKUSIJAI: Vai spēj sevi disciplinēt tievēšanai mājās? Kas Tavuprāt ir nozīmīgākais faktors, lai izdotos sasniegt mērķi?

 

Atslēgas vārdi: Tievē Youtube Treniņi

Novērtē, ļauj mums pilnveidoties

0 Komentāri

Izsaki savu viedokli!

Lūdzu autorizējies, lai pievienotu komentāru!


Autorizēties
Pēdējie tweeti
  • @FitnesaMentors: Kamēr putniņi sāk čivināt par pavasari, mēs - par aktīvu pavasari. Tagad un turpmāk par to, lai #TrenējiesGudri http://t.co/s39m1IkcUv
    04 Feb
Kontakti
  • Adrese: Rīga, Valguma iela 21
  • Tālrunis: 26336345
  • E-pasts: sadarbiba@fitnesamentors.lv
  • Darba laiks: 9:00 - 19:00
Sadarbība

Uzņēmumiem

Pašvaldībām  

Speciālistiem  

Treneriem

Profesionāļiem

Entuziastiem   

Vēlos sazināties

Piesakies jaunumiem (rakstīsim reti un saturīgi)

Par
FitnesaMentors.lv ir interaktīvs portāls ar mērķi uzlabot fitnesa industrijas pakalpojumu kvalitāti.
©2015-2016 Visas tiesības pieder fitnesamentors.lv Seko mums