Treniņu plāns - Tavs palīgs!

Treniņi

Iesaisties, novērtē šo rakstu!

Jaunais gads sācies, apņemšanās un vēlēšanās  ievēlētas, laiks sportot. Labus sportiskos rezultātus nav iespējams sasniegt tikai trenējoties, vajadzīgs ir kaut kāds plāns, pēc kura darboties. Tieši tāpēc ir nepieciešams sastādīt individuālu, uz mērķa sasniegšanu balstītu treniņu plānu, ja nemāki pats sastādīt, tad tev palīdzēs sertificēts treneris. Konsultācija ar treneri ir noderīga ne tikai iesācējiem, bet arī lietpratējiem, it sevišķi, ja regulāri nesekojiet līdz jaunākajiem pētījumiem, trenēšanās metodēm. Treneris var sniegt noderīgus padomus, ieteikt citas metodes, vingrinājumus, kas palīdzēs ieviest pozitīvas pārmaiņas jūsu treniņu plānā.

 

 Kādas priekšrocības ir treniņu plānam:

  • Motivēšana - palīdz sevi motivēt iet uz treniņu un treniņa laikā izdarīt vairāk;
  • Disciplīna - izpildīt vismaz to, kas ir pēc plāna;
  • Rezultāts - treniņa plāns ir balstīts uz mērķa sasniegšanu;
  • Koriģēšana - vingrinājuma maiņa, vai vingrinājuma secības maiņa, labākam rezultātam;
  • Mērķtiecība – katru treniņu censties izdarīt vairāk;
  • Harmonija - visu muskuļu grupu trenēšana;
  • Laiks - ātrāka rezultāta sasniegšana;
  • Cieņa - nopietna pieeja treniņam;
  • Plānošana - tu zini, kad tev būs treniņš un cik aptuveni tas aizņems laiku;
  • Progress - redzi kā uzlabojas rezultāts;
  • Lētāk – īsākā laikā sasniedz rezultātu, taupi laiku un naudu;
  • Prieks - redzi un jūti iegūto rezultātu.

Profesionāliem sportistiem treniņu plāns ir sastādīts uz gadu. Viņi zina aptuveno sacensību laiku un uz to viņiem jātiecas būt savā labākajā formā, protams, ir pieļaujamas korekcijas un ir sporta veidi, kuros grūti sastādīt treniņu plānu gadam, tādēļ sastāda uz kādu periodu.

Tiem, kas apmeklē trenažieru zāli, parasti treniņu plāns ir sastādīts uz nedēļu un, tad vairākas nedēļas atkāro to pašu plānu. Bieži raksta, ka treniņu plāns ir derīgs 4 – 6 nedēļām.

Es vados pēc kaut kā cita, gadās, ka treniņa plāns ir nedaudz jāuzlabo - jāpamaina vietām vingrinājumi vai pat kāds jānomaina, un tā ideālais treniņa plāns tiek panākts pēc 1-2 nedēļām. Nākamais kam pievēršu uzmanību ir vai pieaug strādājošie svari (kļūstu stiprāks), un pēdējais, kam ir ļoti liela nozīme, ir psiholoģiskais nogurums. Tiklīdz es jūtu, ka treniņa laikā nav atdeve, negribas celt svarus, domāju par treniņa beigām, es pārdomāju iemeslus, kas varēja to ietekmēt, laikā no iepriekšējās dienas līdz treniņam (uzturs, slodze, atpūta, stress), ja tur viss ir bijis kārtībā, tad ir jāmaina treniņu plāns. Tādā veidā treniņu plāna derīgums ir ļoti individuāls.

Ja ir progress, trenējamies tālāk!

Man treniņa plāns ir treniņa pamats, kuram klāt es vēl izpildu papildus vingrinājumus, piegājienus, kuru skaits atkarīgs no pašsajūtas.

Treniņu plāns nenozīmē tikai vingrinājumu izpildes kārtībā, tā ir arī metode kā tiks vingrinājumi izpildīti – temps, atkārtojumu, piegājienu skaits, super seti,  negatīvi, lēni u.c.

Katrreiz, kad sastādu treniņu plānu sev, mani pārņem tādas superīgas sajūtas un doma, kādēļ iepriekš tā netrenējos.

Galvenās lietas, kam pievēršu uzmanību, sastādot treniņu plānu, lai tas būtu tendēts uz mērķi, iepriekšējais treniņš neiespaidotu nākamo un, lai man patiktu visi vingrinājumi, kas iespaido atdevi vingrinājuma izpildes laikā un rada prieku trenēties.

Novērtē, ļauj mums pilnveidoties

0 Komentāri

Izsaki savu viedokli!

Lūdzu autorizējies, lai pievienotu komentāru!


Autorizēties
Pēdējie tweeti
  • @FitnesaMentors: Kamēr putniņi sāk čivināt par pavasari, mēs - par aktīvu pavasari. Tagad un turpmāk par to, lai #TrenējiesGudri http://t.co/s39m1IkcUv
    04 Feb
Kontakti
  • Adrese: Rīga, Valguma iela 21
  • Tālrunis: 26336345
  • E-pasts: sadarbiba@fitnesamentors.lv
  • Darba laiks: 9:00 - 19:00
Sadarbība

Uzņēmumiem

Pašvaldībām  

Speciālistiem  

Treneriem

Profesionāļiem

Entuziastiem   

Vēlos sazināties

Piesakies jaunumiem (rakstīsim reti un saturīgi)

Par
FitnesaMentors.lv ir interaktīvs portāls ar mērķi uzlabot fitnesa industrijas pakalpojumu kvalitāti.
©2015-2016 Visas tiesības pieder fitnesamentors.lv Seko mums