Pirms dodies uz sporta klubu - marš pie ārsta!

Treniņi

Iesaisties, novērtē šo rakstu!

Pirms uzsākat treniņus fitnesa klubā vai vasaras sezonā aktuālos augstas intensitātes āra treniņus, pirmā nepieciešamība ir pārbaudīt savu veselības stāvokli. Diemžēl, šis fakts bieži vien tiek izlaists tikpat vienkārši, kā apstiprinot, ka esat piekritis lietošanas noteikumiem. Īpaši svarīgi pārbaudīt veselības stāvokli ir, ja mērķis ir trenēties trenažieru zālē - pielietojot trenažierus un brīvos svarus.

Ļoti bieži cilvēki neņem to vērā un nodarbojas ar fiziskām aktivitātēm, pat nodarot sev ļaunumu.

„Nevajag vienkārši trenēties,

 jātrenējas pareizi."

 

Veselība ir pats galvenais, ne tikai dzīvē, bet arī fitnesā. Kāpēc maksāt naudu apmeklējot fitnesa klubu un darīt sev pāri? Lai nesanāk - gribēju kā labāk, sanāca kā vienmēr, ieklausies padomos.

 

Kā novērtēt savu fizisko gatavību uzsākt aktīvu dzīvesveidu:

 

#Dodieties pie ģimenes ārsta, kas pārbaudīs jūsu sirds darbību miera stāvoklī, asinspiedienu un vizuāli aplūkos Jūsu ķermeni, pārbaudot Jūsu stāju un nepieciešamības gadījumā jūs nosūtīs pie cita speciālista - padziļinātākai izmeklēšanai. /Daudzi šajā brīdī sāks nekontrolēti smieties, apšaubot, ģimenes ārsta kompetenci un nepieciešamību šajā situācijā, taču ne velti trenažieru ražotāji šo frāzi iekļauj uz reklāmas uzlīmēm/

#Dodieties pie sporta ārsta, kuru kompetences ļaus veikt speciāli sporta mērķiem veltītas pārbaudes, kā arī  ņemot vērā Jūsu vēlmes un mūsdienu tehnoloģiju iespējas diagnostika tiks veikta, tik detalizēti, cik vēlēsieties. Šāda veida pasākums prasa finansiālus līdzekļus, taču ilgtermiņā tas atmaksāsies, ļaujot sasniegt vēlamos rezultātus ātrāk, ievērojot individuālus ieteikumus. Sporta ārsts ir arī noderīgs konsultants, ar kuru apspriesties par treniņa norisi.

 

Runājot par stāju, kā vienu no treniņu procesa ietekmētājiem. Ja izmeklēšanas laikā atklājas kādas stājas novirzes, no tā nav jābaidās. Uz pasaules, diemžēl, arvien pieaug cilvēku skaits, kuriem novērojamas stājas problēmas - Jūs neesat viens. Daudz svarīgāk ir pēc iespējas ātrāk tās atklāt un, kad esat tās atklājis - ir jātrenējas, lai tās novērstu.

 

Viens no svarīgākajiem stājas koriģēšanas faktoriem ir pareiza dziļo muskuļu trenēšana, kas cilvēkus, it īpaši – vīriešus, ne sevišķi sajūsmina. Vingrinājumi dziļo muskuļu attīstīšanai, kurus izpilda pārsvarā uz paklājiņa, bez svara bieži vien šķiet garlaicīgi un bez izteiktas baudas. Jūs guļat uz paklājiņa, veicot nelielas, lēnas, kontrolētas kustības, kamēr citi cilā hanteles, stieņus un viņiem pieaug muskuļu spēks un masa. Taisnība ir, ka dziļie muskuļi ir regulāri jātrenē, jo tieši to trenētība palīdz izvairīties no traumām, tāpēc ir labi ja fitnesa klubā ir pieejams TRX vai grupu nodarbības, kurās treneri bieži vien pievērš pastiprinātu uzmanību tieši dziļās muskulatūras attīstīšanai.

 

Pastāv pat speciāli ministru kabineta noteikumi, kas izstrādāti, lai iedalītu sportistus veselības grupās

Ministru kabineta noteikumi Nr. 195 Sportistu un bērnu ar paaugstinātu fizisko slodzi veselības aprūpes un medicīniskās uzraudzības kārtība. Kuros ir tabula: Sportistu un bērnu ar paaugstinātu fizisko slodzi iedalījums veselības grupās. Izpētot šo tabulu, papildinājām to ar ieteikumiem fitnesa kluba apmeklēšanai:

 

 

 

!

 

Ir svarīgi zināt savu sagatavotības stāvokli pirms uzsākat treniņus sporta klubā un tik pat svarīgi ir to izklāstīt trenerim, jo to viņš ņems vērā sastādot jums individuālu plānu. Jo nopietnāk Jūs būsiet sagatavojies, jo nopietnāk treneris pret Jums izturēsies, jūs liksiet strādāt ar jums.

 

Nevajag doties pie trenera tikai izsakot mērķi - vienkārši gribu nomest 15 kg vai arī palielināt muskuļu masu un kļūt spēcīgāks. Tas ir tāpat kā maksāt par pilnu pakalpojumu, saņemot pusi no tā.

Oskars Štāls
Oskars Štāls

FitnesaMentors.lv dibinātājs, treneris un veselīga dzīvesveida virzītājspēks

Viņš jums iedos standarta programmu, kas sastādīta iespējams jau pāris gadus atpakaļ, virspusējo mērķi Jūs sasniegsiet, taču ne to, kas atbilstu Jums individuāli un uzlabotu kopējo veselības stāvokli. Dodieties pie trenera un izklāstiet visu, kas varētu ietekmēt treniņu, piemēram: Muguras vidusdaļā neliela skolioze,kreisais plecs zemāks par labo, apaļi ieliektā mugura, x veida kājas.

 

Iespējams treneris sāks grozīt acis, domādams, kur nonācis, bet tai pat laikā, mēs esam apmācīti, kā ar vingrojumu palīdzību tādas lietas novērst vai vismaz samazināt tās. Ideālā variantā, meklējiet treneri ar fizioterapeita sertifikātu, tas būs papildus pluss gan Jums, gan Jūsu veselībai.

Katrai novirzei ir jāpieiet nopietni, jo tā var būt par cēloni traumai. Es gan neesmu dzirdējis, ka Latvijā kāds treneris pirms uzņemas trenēt klientu  veiktu  vizuālo apskati, tas nozīmē, ka klientam būtu jānostājas viņa priekšā apakšveļā, tad viņš jūs novērtētu un veidotu precīzu programmu.

 

 

Trenējieties gudri un panākumi neizpaliks

Oskars Štāls

Oskars Štāls

Oskars Štāls - FitnesaMentors.lv autors, fitnesa treneris un iespējams veselīgākais cilvēks Latvijā.

Novērtē, ļauj mums pilnveidoties

0 Komentāri

Izsaki savu viedokli!

Lūdzu autorizējies, lai pievienotu komentāru!


Autorizēties
Pēdējie tweeti
  • @FitnesaMentors: Kamēr putniņi sāk čivināt par pavasari, mēs - par aktīvu pavasari. Tagad un turpmāk par to, lai #TrenējiesGudri http://t.co/s39m1IkcUv
    04 Feb
Kontakti
  • Adrese: Rīga, Valguma iela 21
  • Tālrunis: 26336345
  • E-pasts: sadarbiba@fitnesamentors.lv
  • Darba laiks: 9:00 - 19:00
Sadarbība

Uzņēmumiem

Pašvaldībām  

Speciālistiem  

Treneriem

Profesionāļiem

Entuziastiem   

Vēlos sazināties

Piesakies jaunumiem (rakstīsim reti un saturīgi)

Par
FitnesaMentors.lv ir interaktīvs portāls ar mērķi uzlabot fitnesa industrijas pakalpojumu kvalitāti.
©2015-2016 Visas tiesības pieder fitnesamentors.lv Seko mums